Электронныя звароты
«У сувязі з уступленнем у сілу з 2 студзеня 2023 года змяненняў і дапаўненняў, унесеных у Закон Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб», падача электронных зваротаў у дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі будзе ажыццяўляцца з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб ОБРАЩЕНИЯ.БЕЛ».
Электронныя звароты накіроўваюцца праз глабальную камп’ютэрную сетку Інтэрнэт на адрас электроннай пошты
bsca@bsca.by ці размяшчаюцца ў з выкарыстаннем спецыяльных формаў у адпаведнасці з устаноўленымі заканадаўствам патрабаваннямі.
Электронныя звароты павінны адпавядаць наступным патрабаванням:
- Звароты выкладаюцца на беларускай ці рускай мове.
- Не дапускаецца выкарыстанне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.
- У зваротах павінна змяшчацца інфармацыя пра вынікі іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) дакументаў, якія пацвярджаюць гэту інфармацыю.
- Звароты грамадзян павінны змяшчаць:
- найменне і (або) адрас арганізацыі ці пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) ці ініцыялы грамадзяніна;
- адрас месца жыхарства (месца знаходжання) і (або) месца працы (навучання) заяўніка;
- выкладанне сутнасці звароту;
- адрас электроннай пошты заяўніка.
- Звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:
- назву і (ці) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;;
- поўную назву юрыдычнай асобы і месца яго знаходжання;
- выкладанне сутнасці звароту;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка ці асобы, упаўнаважанага ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
- адрас электроннай пошты заяўніка.
Пры неабходнасці магчыма прымацаванне да формы электроннага звароту дадатковых дакументаў і (або) звестак (дакументаў, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў, дакументаў аб выніках папярэдняга разгляду зваротаў і іншых дакументаў і (або) звестак, неабходных для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах).
Дапушчальнымі фарматамі дакументаў, якія прымацоўваюцца, і (або) звестак, названых вышэй, у электронным выглядзе і іх графічных вобразаў на папяровых носьбітах (сканаў) з'яўляюцца Portable Document Format/A (PDF/A), Office Open XML (DOCX), двайны фармат з разметкай (DOC), Rich Text Format (RTF), тэкставы файл (TXT), Open Document Format (ODT), фармат архівацыі і сціскання даных (ZIP, RAR), Portable Network Graphics (PNG), Tagged Image File Format (TIFF), Joint Photograph Experts Group (JPEG), Joint Photograph Group (JPG).
Адкліканне электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовага звароту ці накіравання заявы ў электроннай форме.
Пры паступленні паўторнага звароту ад заяўніка, перапіска з якім спынена, такі зварот пакідаецца без разгляду па сутнасці без апавяшчэння аб гэтым заяўніка.
Адказы на электронныя звароты, а таксама апавяшчэнні заяўнікаў аб пакіданні іх электронных зваротаў без разгляду па сутнасці, аб накіраванні электронных зваротаў для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй, спыненні перапіскі, падаўжэнні тэрміну разгляду зваротаў накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікаў, указаных у электронных зваротах.
На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (пісьмовыя апавяшчэнні) у выпадках, калі заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ (пісьмовае апавяшчэнне) ці ў электронным звароце адсутнічае адрас электроннай пошты, а таксама ў выпадку, калі рашэнне аб накіраванні пісьмовага адказу (пісьмовага апавяшчэння) прынята кіраўніком прадпрыемства, якое разглядае электронныя звароты, або ўпаўнаважанай ім асобай.
Адказ на зварот або рашэнне БДЦА без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў судзе ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.
Вышэйстаячая арганізацыя пры паступленні такой скаргі правярае звесткі, якія змяшчаюцца ў ёй, і пры наяўнасці падстаў для станоўчага рашэння выкладзеных у звароце пытанняў разглядае зварот па сутнасці альбо выдае адпаведным арганізацыям, якія разглядалі зварот па сутнасці, абавязковае для выканання прадпісанне аб належным рашэнні гэтых пытанняў, аб чым паведамляе заяўніку. Арганізацыя, якая атрымала такое прадпісанне, павінна выканаць яго ў названы ў прадпісанні тэрмін, але не пазней аднаго месяца і на працягу трох рабочых дзён паведаміць аб гэтым у вышэйстаячую арганізацыю, а таксама накіраваць адказ заяўніку.
Адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці пасля абскарджання ў вышэйстаячую арганізацыю могуць быць абскарджаны ў судзе ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.
Адказ на скаргу ў вышэйстаячую арганізацыю можа быць абскарджаны ў судзе, калі пры разглядзе гэтай скаргі прынята новае рашэнне, якое адносіцца да кампетэнцыі адпаведнай вышэйстаячай арганізацыі.
Разгляд вышэйшай арганізацыяй скаргі па сутнасці ажыццяўляецца ў парадку і тэрміны, устаноўленыя Законам Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" для разгляду зваротаў.
На афіцыйным сайце БДЦА ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт могуць размяшчацца адказы на пытанні, якія найбольш часта ўзнімаюцца ў электронных зваротах без накіравання адказаў (паведамленняў) заяўнікам.
Разгляд электронных зваротаў ажыццяўляецца ў адпаведнасці з артыкулам 25 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб»(Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь, 2011 г., № 83, 2/1852)